Airbus AGNET 500 — turvallista ammattilaisviestintää älypuhelimella

Nykypäivän organisaatioissa käytetään paljon ryhmäviestintää, vaikka sovellusten tietoturva on usein kyseenalainen. Agnet 500 -palvelu tuo salatun ryhmäviestinnän palvelut turvallisuuskriittisiin organisaatioihin.

Kuljetus ja logistiikka, ruuantuotanto ja -jakelu, vesi-, viemäri- ja jätehuoltopalvelut, katujen kunnossapito, sähköntuotanto ja -jakelu, kotipalvelut, sairaalat, avustusjärjestöt – moni yritys, yhdistys tai julkinen toimija hyötyisi turvallisesta viestinnästä, joka on helppo ottaa nopeasti käyttöön eikä vaadi laajoja laitehankintoja.

SKAALAUTUVA PALVELU NOPEASTI KÄYTTÖÖN

Ohjelma ladataan sovelluskaupasta älypuhelimeen ja palvelun käyttö organisaatiossa laskutetaan kuukausimaksuna. Sitä voi käyttää myös Suomen turvallisuusverkon TUVE-älypuhelimissa. Tactilon Dabat -hybridilaitteella käyttäjä voi operoida sekä viranomais- että mobiiliverkossa. Yhdyskäytäväratkaisuilla Agnet voidaan yhdistää esimerkiksi käytössä olevaan VHF-radiopuhelinjärjestelmään, jolloin älypuhelinkäyttäjät voivat keskustella VHF-radiokäyttäjien kanssa ja toisinpäin.

AGNET 500 – RATKAISU TURVALLISEEN AMMATTILAISVIESTINTÄÄN

Agnet 500 -palvelu on monipuolinen viestintäratkaisu turvallisuuskriittisiin organisaatioihin. Palvelun tuottaa Eurooppalainen Airbus, jolla on yli 20 vuoden kokemus kriittisen ammattiviestinnän ratkaisujen toteuttamisesta. Yli kaksi miljoonaa käyttäjää käyttää Airbusin viestintäratkaisuja päivittäin.

Palvelu tuo muun muassa seuraavanlaisia etuja:

  • Toiminnallista tehokkuutta ryhmäviestinnästä – Agnetia käyttämällä kaikki saavat tiedon samanaikaisesti. Käyttäjät voivat kysyä ja jakaa lisätietoja.
  • Helppo ja nopea käyttöönotto ilman päätelaiteinvestointeja – Agnet Work -sovelluksen voi asentaa olemassa oleviin Android/iOS -laitteisiin, joten organisaation ei tarvitse investoida uusiin laitteisiin eikä käyttää aikaa pitkiin hankintaprosesseihin. Agnet 500 -palvelu on käyttövalmis lähes välittömästi, kun pääkäyttäjä on määritellyt puhelinnumerot ja asetukset valmiiksi selainpohjaisessa sovelluksessa.
  • Monipuoliset viestintämahdollisuudet – Agnet Work -sovellus sisältää lähes kaikki samat ominaisuudet kuten laajalti kuluttajakäytössä oleva WhatsApp, mutta palvelun käyttö on turvallisempaa. Agnet tarjoaa yksilö- ja ryhmäpuhelut sekä viestit, joihin voi liittää kuvia, videoita, dokumentteja, raportteja – käyttäjä näkee myös viestien toimitus- ja lukutiedot. Videopuhelut ja -striimaus ryhmään on mahdollista. Ammattilaiskäyttöä tukee esimerkiksi push-to-talk-toiminto, jota voidaan käyttää älylaitteen omalla PTT-napilla tai Agnet Work:n PTT-kuvakkeella.
  • Turvallinen ja salattu viestintä – Agnet-palvelun tietosuojakäytäntö on avoin ja data on taltioitu turvallisesti EU:n sisällä, toisin kuin kuluttajille suunnatuissa ilmaisissa palveluissa, joiden turvallisuusratkaisuja ei välttämättä pystytä tarkastamaan. Viestien päästä-päähän -salaus on toteutettu täyttämään vaativien käyttäjien ja viranomaisten vaatimukset. Viestintäratkaisu voidaan rakentaa myös siten, että data tallennetaan paikallisesti.
  • Lisää käyttäjien turvallisuutta – Mikäli käytetyssä älypuhelimessa on erillinen hätänappi, sitä voidaan käyttää Agnet-palvelun kautta hälytyksien lähettämiseen nopeasti ja helposti. Jos hätänappia ei ole, käyttäjä voi painaa Agnet Work -sovelluksen omaa SOS-nappia. Palvelussa on myös Lifeguard/Man down -toiminta, joka tarkkailee älypuhelimen liikettä ja asentoa, ja lähettää hälytyksen, jos käyttäjä ei ole liikkunut määritellyn ajan sisällä ja/tai radio on tietyn kulman yli kallellaan. Tämä luo turvaa esimerkiksi tehtävissä, joissa henkilö on paikalla yksin.
  • Selainpohjaiset käyttöliittymät pääkäyttäjälle ja tiiminvetäjälle – Palvelun pääkäyttäjä ja tiiminvetäjä voivat tarkastella ruudultaan käyttäjien tilannetietoja: esimerkiksi ketkä ovat käytettävissä työvuoroon, missä käyttäjät sijaitsevat, mikä on heidän puhelimiensa akun varaustilanne ja millainen on tukiasemasignaalin vahvuus. Tiiminvetäjä voi johtaa ja ohjata käyttäjiä omasta käyttöliittymästään.

Agnet 500 -palvelua voi laajentaa nopeasti ja helposti käyttöön esimerkiksi sadoille kausityöntekijöille tai kriisinhallinnassa tarvittaville lisäkäsille, jopa tuhansille käyttäjille ilman viiveitä. Data taltioidaan turvallisesti EU:n sisällä ja viestit salataan. Mikäli data halutaan säilyttää paikallisesti kotimaassa, sekin onnistuu erillisen palvelimen avulla.

Kun organisaation pääkäyttäjä on määrittänyt puhelinnumerot ja asetukset selaimessa toimivassa sovelluksessa ja käyttäjä on asentanut Agnet Work -sovelluksen Android- tai IoS-puhelimeensa, voi käyttö alkaa. Myös tiiminvetäjille on oma näkymänsä selainsovelluksessa.

RYHMÄVIESTINTÄÄ, VIDEOITA JA TILANNETIETOA

Ryhmäviestintä tuo toimintaan tehokkuutta, kun kaikki saavat tiedon samanaikaisesti ja lisätietoja voidaan jakaa tai kysellä ryhmässä. Agnet Work -älypuhelinsovelluksella käyttäjä voi soittaa yksilö- ja ryhmäpuheluita sekä jakaa kuvaa, videoita, live-videokuvaa ja dokumentteja turvallisesti. Siitä näkee myös viestien toimitus- ja lukutiedot.

Ammattilaiskäyttöä tukevat esimerkiksi push-to-talk-toiminnot sekä hätänappi, joka laukaisee hälytyksen määriteltyyn kohteeseen. Man down -toiminto hälyttää apua, mikäli käyttäjä ei ole liikkunut määritellyn ajan sisällä. Tämä luo turvaa esimerkiksi tehtävissä, joissa henkilö on paikalla yksin.

  • Laajasti tuettu älylaitevalikoima – Jos älylaitteesta löytyy oma fyysinen PTT-nappi, sitä voi käyttää kommunikointiin. Vaihtoehtona on Agnet Work -sovelluksen oma, iso PTT-kuvake, jota painamalla voi puhua ryhmään.
  • Tiimin vetäjä (dispatcher) – Helppo käyttöliittymä, jonka käyttämiseen tarvitsee vain selaimen (Chrome, Firefox), ei tarvetta erilliselle ohjelmalle. Näkymästä on helppo seurata ja ohjata käyttäjiä.
  • Yhdistettävyys muihin järjestelmiin – Agnet 500 -palvelu on mahdollista yhdistää gateway- eli yhdyskäytäväratkaisua käyttämällä muun muassa VHF-radiopuhelinjärjestelmään, jolloin Agnet 500 -älypuhelinkäyttäjät voivat keskustella VHF-radiokäyttäjien kanssa ja toisinpäin.
  • Tunnettu ja vakaa tuottaja – Eurooppalaisella Airbusilla on yli 20v kokemus kriittisen ammattiviestinnän toteuttamisesta.Yli 2 miljoonaa käyttäjää käyttää Airbusin viestintäratkaisuja päivittäin.

Tutustu tuotteisiin


ESITTEET / MATERIAALIT

VIDEOMATERIAALIT

Sinun täytyy hyväksyä evästeet statistics, marketing nähdäksesi tämän videon.
Sinun täytyy hyväksyä evästeet statistics, marketing nähdäksesi tämän videon.
Sinun täytyy hyväksyä evästeet statistics, marketing nähdäksesi tämän videon.

Onko sinulla kysyttävää valikoimastamme?

Kokeneet ammattilaisemme pitävät huolta, että löydät parhaan mahdollisen ratkaisun viestintätarpeisiisi.

Asiakaspalvelu
senop.communications@senop.fi
+358 (0)800 188 011